Toyota GR Yaris Forum banner

Redukcja masy ciała o 80 KG - Pełne usunięcie audio - Jednostka centralna - Głośniki - Wzmacniacz - Część GRMN

16K views 43 replies 22 participants last post by  sekred39  
#1 · (Edited)
Do tej pory usunąłem następujące części z mojego Toyoty GR Yaris, zmniejszając wagę o ok. 80 kg:
  1. Osłona silnika ok. 1,5 kg
  2. Akumulator wymieniony ok. 18 kg
  3. Słupki A, B i C ok. 3 kg
  4. Podsufitka ok. 3 kg
  5. Wiązki przewodów podsufitki ze światłami, mikrofonami i czujnikiem alarmu ok. 1,5 kg
  6. Pełny system audio ok. 5 kg
  7. Półka tylna, podłoga bagażnika, styropian i pompka do opon ok. 4 kg
  8. Tylne siedzenia ok. 30 kg
  9. Tylne pasy bezpieczeństwa, wsporniki mocowania siedzeń i wszystkie śruby ok. 4 kg
  10. Dywaniki podłogowe ok. 1,5 kg
  11. Dywan ok. 3 kg
  12. Wyciszenie dywanu ok. 3 kg
  13. Różne elementy wykończeniowe, wsporniki i śruby ok. 5 kg
Zważyłem wszystko, co usunąłem, z ciekawości; jednak nie robiłem notatek, więc wagi pochodzą z pamięci

W ramach tego usunąłem cały system audio, który obejmuje:
  1. Jednostka centralna
  2. Wzmacniacz (pod fotelem kierowcy)
  3. Głośniki przednie
  4. Głośniki tylne
  5. Stalowe wsporniki montażowe głośników tylnych
  6. Śruby i plastikowe elementy wykończeniowe
Całkowita oszczędność wagi z usunięcia audio wynosi ok. 5 kg.

Jednostka centralna (w tym plastikowa obudowa, wykończenie i śruby), wzmacniacz (w tym plastikowa obudowa i śruby) oraz głośniki przednie (w tym śruby) ważyły 3,6 kg.

Głośniki tylne usunąłem kilka miesięcy temu i nie pamiętam już wagi, ale wsporniki głośników były stalowe i dość ciężkie i łącznie ważyły ok. 1,5 kg.

Jednostka centralna została zastąpiona tym samym elementem wykończeniowym, który jest używany w Toyocie GRMN Yaris; ta część pasowała idealnie bez modyfikacji.

Toyota - Panel wykończeniowy zespołu w środku Numer części: 55420-52220


Zalety:
  • Redukcja masy i związane z tym zwiększenie osiągów
  • Lepsza widoczność
  • Bardziej skoncentrowany na jeździe
Wady:
  • Brak audio
  • Brak Bluetooth
  • Brak zestawu głośnomówiącego
  • Brak kamery cofania
  • Brak Apple car play
Mój telefon i tak potrafi zrobić prawie wszystko z tych rzeczy, a na długich trasach wożę ze sobą głośnik Bluetooth Bose SoundLink Flex.
 
#5 ·
Dlaczego nie kupić porządnego, lekkiego samochodu sportowego, takiego jak Caterham?
Samochody Caterham w ogóle mi się nie podobają.

Zawsze uwielbiałem WRC, więc Toyota GR Yaris spełnia wiele moich oczekiwań; na początek ma porządny dach, napęd na cztery koła i dzięki temu jest szybki w każdych warunkach pogodowych; został opracowany przez Tommiego Makinena i zespół Toyota WRC. Ma również 10-letnią gwarancję na drodze i torze, a pomijając sprzęgło, powinien być niezawodny.
 
#6 ·
Z mojego punktu widzenia Toyota zaprojektowała podwozie GR Yaris przede wszystkim z myślą o sportach motorowych, a następnie włączyła system audio, tylne siedzenia, uchwyty na kubki i dywaniki, aby trafić do szerszego grona odbiorców.

Usuwając te codzienne funkcje, mogę w pełni docenić wysiłki Tommiego Mäkinena i zespołu Toyota WRC. Chociaż brakuje mu 800 000 funtów do pełnoprawnego WRC, im bardziej redukuję samochód, tym głębiej mogę zanurzyć się w doświadczeniu WRC.

Moim planem jest usunięcie lub pozbycie się nieistotnych elementów z GR Yaris, aby zbliżyć się do czystego doświadczenia sportów motorowych, dla którego samochód został pierwotnie zaprojektowany.
 
#41 ·
Z mojej perspektywy Toyota zaprojektowała podwozie GR Yaris przede wszystkim z myślą o sportach motorowych, a następnie zintegrowała system audio, tylne siedzenia, uchwyty na kubki i dywaniki, aby przyciągnąć szerszą publiczność.

Usuwając te codzienne funkcje, mogę w pełni docenić wysiłki Tommiego Mäkinena i zespołu Toyota WRC. Chociaż brakuje mu 800 000 funtów do pełnoprawnego WRC, im bardziej redukuję samochód, tym głębiej mogę zanurzyć się w doświadczeniu WRC.

Moim planem jest usunięcie lub pozbycie się nieistotnych elementów z GR Yaris, aby zbliżyć się do czystego doświadczenia sportów motorowych, dla którego samochód został pierwotnie zaprojektowany.

View attachment 44649
Całkowicie się zgadzam, zrobiłem podobnie. Mam 1193 kg z 1/3 zbiornika paliwa. Zgadzam się, że samochód wydaje się lekki z tyłu, ale nadal stabilny. Założyłem karbonowe skrzydło MT, które to naprawiło, Ohlins też pomógł.
Moje nakrętki kół Ti mają po 17 gramów, zaoszczędziłem 1020 gramów, ale stożkowe nakrętki.
Dodałem rozpórkę dolną GR Yaris i rozpórkę kolumnę Carbing Ti, rozpórkę tylną RSI carbon. Warto.
4. bieg w średnim zakresie obrotów wydaje mi się jak 3. bieg.
Eventuri i Yashio turbo back Ti. Jeszcze bez strojenia
 
#8 ·
Pamiętaj, żeby zrobić kupę, zanim wrócisz na tor. Każdy zredukowany gram wagi pomaga :ROFLMAO:

Serio.
To jest poświęcenie.
Haha, to solidna rada! Na pewno "zmniejszę obciążenie" przed wyjazdem na tor. 🏎💨💩😂

Jeśli chodzi o redukcję wagi, to obecnie mam 20 kg nadwagi, więc zdecydowanie jest tu pole do popisu, ale o wiele więcej frajdy sprawia odchudzanie samochodu! 😂
 
#17 ·
trackparts.ch zważyło niektóre z usuniętych części, więc dostosuję wagi w następujący sposób, aby zmniejszyć szacunkową redukcję masy do ok. 77 kg:
  1. Osłona silnika ok. 1,5 kg
  2. Akumulator wymieniony ok. 18 kg (Zastąpiony przez 2 kg Deadweight Industries Tonge 200)
  3. Słupki A, B i C ok. 3 kg
  4. Podsufitka ok. 3 kg
  5. Wiązki przewodów podsufitki ze światłami, mikrofonami i czujnikiem alarmu ok. 1,5 kg
  6. System audio - jednostka centralna; wzmacniacz; głośniki przednie; wsporniki; śruby; i plastikowe elementy wykończeniowe ok. 3,6 kg
  7. Tylne siedzenia; tylne pasy bezpieczeństwa; wsporniki mocowania siedzeń; tylne głośniki i wsporniki; śruby; półka tylna; podłoga bagażnika; formy podłogi ze styropianu; zaczepy holownicze; zestaw naprawczy; zestaw naprawy opon 33,1 kg
  8. Zestaw mat podłogowych ok. 1,5 kg
  9. Dywan ok. 3 kg
  10. Wyciszenie dywanu ok. 3 kg
  11. Folia winylowa z włókna węglowego na dach i antena płetwy rekina 0,8 kg
  12. Różne elementy wykończeniowe, wsporniki i śruby ok. 5 kg


Image
 
#25 ·
Tak, identyczna część z opf/gpf, jakkolwiek chcesz to nazwać.

Czy uważasz, że silnik GR Corolla jest inny? Jasne, ma kilka różnych sprężyn zaworów wydechowych i kilka różnic w numerach części, ale ma moc 300 KM, ponieważ jest również zawsze w konfiguracji "opf delete" (nie jest sprzedawany w UE, która jest jedynym rynkiem na świecie z filtrami cząstek stałych do benzyny), a ciśnienie doładowania 1,5 bara w standardzie = stąd 300 KM w każdym samochodzie.
 
#26 ·
Tak, plotka głosi, że ten standardowy silnik ma o około 10% więcej doładowania (stąd 1,5 bara), brak OPF/GPF, a przy określonych obrotach gazy przepływają bardziej przez środkową rurę, co zwiększa swobodny przepływ, sztywniejsze sprężyny wydechowe (gdzieś czytałem również o większych zaworach wydechowych) i na dodatek większa chłodnica oleju, aby upewnić się, że dodane ciepło jest w pewnym stopniu zneutralizowane.

Krótko mówiąc; zgadzam się, że najprawdopodobniej zwiększone doładowanie wraz z usunięciem OPF/GPF rekompensuje 300 KM

Pozostałe modyfikacje najprawdopodobniej zwiększają niezawodność tego silnika.
 
#28 ·
@Track Lover po usunięciu siedzeń i dodaniu lżejszego akumulatora (11 kg vs 17 kg), standardowe sprężyny i amortyzatory.

Czuję, że tył samochodu jest niezwykle lekki i prawie nie ma na nim obciążenia, co sprawia, że ​​czuję się naprawdę niebezpiecznie podczas pokonywania zakrętów na granicy, zwłaszcza przy wyższych prędkościach. Do tego stopnia, że ​​zawsze upewniam się, że ESC jest włączone, ponieważ tak naprawdę nie czuję, co dzieje się z tyłem samochodu i jest to również część powodu, dla którego zdecydowałem się na szersze opony (245/40/18), aby z tym walczyć.

Co o tym myślisz? I czy zrobiłeś coś, aby to rozwiązać, czy po prostu nie widzisz tego jako problemu i po prostu trzymasz gaz do dechy, aby walczyć z nadsterownością przy odjęciu gazu i wykorzystać równowagę szczęścia/czasu, jaki ci pozostał na tej planecie, co zrobiłeś :D
 
  • Like
Reactions: Kaxe
#30 · (Edited)
@Track Lover po usunięciu moich siedzeń i dodaniu lżejszego akumulatora (11 kg vs 17 kg), standardowych sprężyn i amortyzatorów

Czuję, że tył samochodu jest wyjątkowo lekki i prawie nie ma na nim obciążenia i naprawdę sprawia, że czuję się niebezpiecznie podczas pokonywania zakrętów na granicy, zwłaszcza przy wyższych prędkościach. Tak bardzo, że upewniam się, że zawsze zostawiam włączony ESC, ponieważ tak naprawdę nie czuję, co dzieje się z tyłem samochodu i jest to również część powodu, dla którego zdecydowałem się na szersze opony (245/40/18), aby szczególnie z tym walczyć.

Jakie są Twoje przemyślenia na ten temat? I czy zrobiłeś coś, aby to rozwiązać, czy po prostu nie widzisz tego jako problemu i po prostu pozostajesz w pełni na gazie, aby walczyć z nadsterownością po odjęciu gazu i wykorzystać równowagę szczęścia/czasu, jaki masz na tej planecie, co zrobiłeś :D
Osobiście jeżdżę z całkowicie wyłączoną kontrolą trakcji i wszystkimi systemami wspomagania kierowcy, niezależnie od tego, czy pada deszcz, czy świeci słońce, a nawet podczas mroźnej pogody -9 stopni w Szkocji w grudniu. Zawsze ustawiam ciśnienie w oponach na 30 psi, aby uzyskać idealną równowagę między przyczepnością a elastycznością.

Pierwszy raz zrzuciłem trochę wagi z samochodu, kiedy wymieniłem akumulator, tracąc aż 18 kg. W ciągu pierwszych 20 metrów tył był lekki jak piórko (co mi się podobało), ale ostatecznie przyzwyczaiłem się do charakterystyki jazdy.

Podczas jazdy przez szkockie Highlands, mój samochód był szczególnie niezrównoważony, bez tylnych siedzeń, tylnych głośników, tylnych plastikowych wykończeń lub ciężkiego akumulatora. Był tak samo niezrównoważony jak pijany rowerzysta na monocyklu, ale jakoś wcale nie czułem się na tym źle. W rzeczywistości prowadził się jak marzenie, jakby tańczył balet na lodzie.

Teraz skupiłem się na przodzie samochodu (osłona silnika, dywany, wygłuszenie, system audio itp.), aby go bardziej zrównoważyć. A teraz, gdy moje drugie sprzęgło się ślizga, czas na ulepszenie do lżejszego, aftermarketowego sprzęgła wyścigowego i zestawu koła zamachowego o pojedynczej masie, aby jeszcze bardziej zrównoważyć tego wojownika na torze.

W tym momencie, gdybym miał wskoczyć do standardowego GR ciągnącego dodatkowe 80 kg, uważam, że czułbym się mniej więcej tak szybko i wdzięcznie jak zapaśnik sumo w wyścigu w workach ziemniaków.
 
#35 ·
1 milion euro hybrydowe samochody WRC „za drogie”, mówi Malcolm WilsonWIADOMOŚCI Z RAJDÓW10 STYCZNIA 2020 - OSTATNIA AKTUALIZACJA: 20 STYCZNIA 2020Nadchodzący kierowcy mogą zostać wycenieni z WRC, a hybrydowe samochody z 2022 roku mają kosztować 1 milion euro, mówi Malcolm Wilson
Pył unoszący się na Rajdzie Argentyny 2017
1 milion euro w argentyńskim pyleMotorsport ImagesAUTORDominic TobinKoszt nowych hybrydowych samochodów WRC zagraża wycenieniem młodych kierowców z czołówki sportu, ostrzegł Malcolm Wilson.Obecnie każdy z nowej generacji samochodów będzie kosztował około 1 miliona euro (850 000 funtów); pięć razy więcej niż samochód WRC2 z serii feeder, według szefa M-Sport."Samochody będą za drogie", powiedział Wilson. „Osobiście uważam, że jest to sprzeczne z DNA tego, o co chodzi w rajdach.To szaleństwo jeździć samochodami za 1 milion euro, rozbijając się po szutrowej drodze w głębi Argentyny. Myślę, że wciąż możemy stworzyć to samo widowisko dla fanów [za mniej], co jest ważne.Samochody WRC2 mają ograniczoną cenę do około 190 000 euro (160 000 funtów). To, co naprawdę mnie niepokoi, to przyszłość rajdów. Zbyt bardzo poszerzasz przepaść dla młodych, aspirujących kierowców.Zawsze starałem się stworzyć drabinę możliwości aż do WRC. Stało się tak, że przepaść do WRC 2 i WRC 1 stała się tak duża."
Malcolm Wilson
Malcolm WilsonMotorsport ImagesWilson powiedział, że nie tylko system hybrydowy sprawia, że samochody WRC są droższe, ale także rosnące koszty w ogóle.„Obecne samochody WRC są nadal bardzo drogie”, powiedział, przemawiając na konferencji Motorsport Industry Association poświęconej efektywnemu energetycznie motorsportowi. „Historycznie sprzedawaliśmy od ośmiu do 14 samochodów WRC rocznie, ale w przypadku obecnej generacji samochodów sprzedaliśmy pięć w ciągu trzech lat”.Przepisy na sezon 2022 są wciąż opracowywane, ale będą obejmować napęd hybrydowy, z silnikiem o mocy 100 kW zapewniającym dodatkową wydajność na etapach, a także jazdę wyłącznie elektryczną w miastach i parku serwisowym.Prawdopodobne jest odejście od samochodów opartych na nadwoziach produkcyjnych do rurowej ramy podwozia, co mogłoby zbliżyć konkurencję i umożliwić producentom ściganie się większą gamą modeli.Wilson powiedział jednak, że istnieją alternatywy: „Obecne samochody wyglądają agresywnie, seksownie i szybko. Nadal możemy to zrobić, prawdopodobnie z samochodem opartym na R5 [używanym w WRC 2] z większymi skrzydłami i systemem hybrydowym”.Wprowadzenie samochodów hybrydowych do WRC może pomóc w odwróceniu spadku przychodów ze sponsoringu, częściowo napędzanego potrzebą producentów sprzedaży bardziej ekologicznych samochodów w celu spełnienia unijnych celów dotyczących emisji."Kolejną rzeczą, z którą mamy do czynienia w tej chwili, jest to, że ponieważ WRC nie ma żadnych ekologicznych referencji, sponsorzy udają się do serii takich jak Formuła E", powiedział Wilson.
 
#37 ·
Czy ktoś usunął ciężar z mechanizmu zmiany biegów przy skrzyni biegów? Wygląda na to, że po prostu się przykręca, ale prawdopodobnie sprawi, że będzie się to odczuwać bardziej mechanicznie. Jest też ciężar na wsporniku tylnego dyferencjału, podejrzewam, że ma to na celu zatrzymanie określonej częstotliwości wibracji, ale nie jestem pewien, czy zauważyłbyś to teraz @Track Lover