Toyota GR Yaris Forum banner
41 - 60 of 117 Posts
Discussion starter · #42 ·
Zijn er updates hierover? Ik ben erg geĂŻnteresseerd om er een te krijgen, afhankelijk van de prijs en de downforce.
Ze hebben een paar problemen met de nieuwe Duitse TĂśV-voorschriften.
Maar ze zouden over een week of twee klaar moeten zijn om te verkopen. ??

Discussion starter · #48 ·
In F1-termen denk ik dat dit meer een Monza-spec vleugel zou zijn dan een Monaco-spec…. Ziet er vrij plat uit, dus ik zou geïnteresseerd zijn om de extra kg bij 130 mph te zien….
Niet zo veel. Het kan niet.
Omdat het de OEM-vleugel zou verpletteren, die als montageplaat fungeert, wanneer deze veel neerwaartse kracht zou genereren.

De eerste versie moest opnieuw worden ontworpen nadat ze een CFD-test hadden uitgevoerd en erachter kwamen dat deze de OEM-vleugel zou verpletteren.

Niet zo veel. Het kan niet.
Omdat het de OEM-vleugel zou verpletteren, die als montageplaat fungeert, wanneer deze veel neerwaartse kracht zou genereren.

De eerste versie moest opnieuw worden ontworpen nadat ze een CFD-test hadden uitgevoerd en erachter kwamen dat deze de OEM-vleugel zou verpletteren.
Dus het gaat allemaal om de look in plaats van de prestaties. Niet mijn ding denk ik, maar wel goed?

Discussion starter · #50 ·
Dus het gaat allemaal om het uiterlijk in plaats van de prestaties. Niet mijn ding denk ik, maar goed genoeg ?
Helemaal niet.
Het genereert zoveel mogelijk downforce.
Waarom zou iemand anders een CFD-run doen?

Als het om het uiterlijk ging, zouden ze het er gewoon op hebben gesmeten en klaar zijn geweest.

Helemaal niet.
Het genereert zoveel downforce als mogelijk.
Waarom zou iemand anders een CFD-run doen?

Als het voor de looks was, zouden ze het er gewoon op hebben geslagen en klaar zijn geweest.
Zoveel mogelijk op de OEM-vleugel. Wat de uitdaging kan zijn. Maar in dat geval zou het, zoals per mijn eerste opmerking, interessant zijn om te weten wat het genereert. Het is er om een taak te doen en het is gemakkelijk te berekenen…

Benieuwd hoeveel negatieve camber aan de voorkant nodig is om de gripniveaus te compenseren
Ik denk dat ik me meer zorgen zou maken over hoe ik de downforce van deze vleugel in evenwicht kan brengen. Als hij ook maar in de buurt zo effectief is als hij eruitziet, dan zal de voorkant waarschijnlijk last krijgen van meer onderstuur als er niet ook meer downforce wordt toegevoegd. Ik zou in ieder geval proberen wat positieve rake toe te voegen, maar dat zou natuurlijk een verstelbare rijhoogte vereisen.

Vele jaren geleden kocht ik een prachtige achtervleugel van koolstofvezel van een BTCC Renault Laguna. Willekeurige aankoop maar ziet er mooi uit. Het heeft letterlijk een hoek van 90 graden - moet wel wat serieuze bevestigingspunten in de achterklep nodig hebben gehad!

Discussion starter · #57 ·
En hoe zit het met de Zwitserse MFK? Ik zal zo'n vleugel niet op de auto zetten zonder DTC-certificaat.
Ja. Zoals het er nu uitziet, krijgt het hier geen enkele certificering. Het is gewoon belachelijk duur voor de paar mensen die er een zouden kopen.

Dus hoogstwaarschijnlijk krijgt het een materiaalcertificaat en wordt het dan overal ter wereld verkocht, behalve in Duitsland en Zwitserland, omdat we wetten hebben die het gewoon te duur maken.

41 - 60 of 117 Posts