Toyota GR Yaris Forum banner

KAPOTTE motor op GR Yaris na 120.000 KM

9.5K views 13 replies 9 participants last post by  Phil1291  
#1 ·
Hoe kan het dat niemand dit heeft opgepikt? De man woont hier vlakbij, triest om te horen dat dit is gebeurd.
 
#4 · (Edited)
#3 ·
Welnu, als er een aanpassing aan de motor is geweest, valt u niet onder de garantie. Aangezien ik niet denk dat ik de kracht van deze auto zal aanpassen, ben ik niet bezorgd, omdat deze door de garantie zou worden vervangen.
 
#5 ·
En 120 km is een flinke kilometerstand, de motor is verre van in zijn eerste jeugd, het lijkt er niet op dat deze auto met fluwelen handschoenen is behandeld.
 
#7 ·
Voor zover ik weet, reed hij met een remap op de standaard ECU (nog steeds riskant tegenwoordig IMO), en reed hij vrij vaak 260 km/u plus op de snelweg, dus niet echt de beste eenheid om de betrouwbaarheid van de motor te bespreken.
 
#8 ·
Voor zover ik weet, reed hij met een remap op de standaard ECU (nog steeds riskant tegenwoordig IMO), en reed hij vrij vaak 260 km/u plus op de snelweg, dus niet echt de beste unit om de betrouwbaarheid van de motor te bespreken.
Zodra ik de motorruimte zag (en de vermelding van olieverhongering op racebanen) dacht ik dat er waarschijnlijk veel meer aan de hand was. :rolleyes:
 
#9 ·
Wat me altijd verbaast aan motorschade in de GR Yaris is dat het altijd het hele blok vernielt en de schade enorm is. Dit vereist altijd een enorme reparatie (enorm in de zin van extreem duur). Ik heb ooit motorschade gehad aan mijn voormalige RS3 8P. Een klassieke ringbreuk? Ik kon het relatief goedkoop laten repareren door slechts één cilinder te "repareren" en de zuiger te vervangen.
Zo'n video triggert me enorm. Het was destijds extreem stressvol voor me (nerveus en financieel). Daarom ben ik nog steeds erg voorzichtig als het gaat om motortuning voor de Yaris. Tot nu toe heb ik alleen het uiterlijk, de ophanging en de uitlaat veranderd (HJS downpipe, Invidia OPF delete en uitlaat) en daar laat ik het voorlopig bij.
Ik wens Micha het allerbeste voor hem en zijn auto. Hij gaat er heel open en moedig mee om. (y)
 
#11 ·
Wat me altijd verbaast aan motorschade in de GR Yaris is dat het altijd het hele blok verbrijzelt en de schade enorm is. Dit vereist altijd een enorme reparatie (enorm in de zin van extreem duur). Ik heb ooit motorschade gehad aan mijn voormalige RS3 8P. Een klassieke ringrichel? breuk. Ik kon het relatief goedkoop laten repareren door slechts één cilinder te "repareren" en de zuiger te vervangen.
Zo'n video triggert me enorm. Het was destijds (nerveus en financieel) enorm belastend voor me. Daarom ben ik nog steeds erg voorzichtig als het gaat om motortuning voor de Yaris. Tot nu toe heb ik alleen het uiterlijk, de ophanging en de uitlaat (HJS downpipe, Invidia OPF delete en uitlaat) veranderd en daar laat ik het voorlopig bij.
Ik wens Micha het allerbeste voor hem en zijn auto. Hij gaat er heel open en moedig mee om. (y)
Eens. Bolt-on upgrades en oem map, tenzij je graag risico's neemt.
 
#13 ·
Nieuwe video over het oliecarter met schotten dat we in 2024 gaan gebruiken.
Misschien kan dat een paar motoren redden.

Werkt het eigenlijk? Dat wil zeggen, als je problemen had met de ecu die in de noodloop ging bij hard remmen of met de juiste zijdelingse G-krachten... zijn die problemen dan verdwenen of geven logs aan dat alles in orde is?

Erg benieuwd…