Hoe kan het dat niemand dit heeft opgepikt? De man woont hier vlakbij, triest om te horen dat dit is gebeurd.
Lijkt welKlinkt alsof het alleen een probleem zou kunnen zijn voor voertuigen die hard op circuits worden gereden?
Zodra ik de motorruimte zag (en de vermelding van olieverhongering op racebanen) dacht ik dat er waarschijnlijk veel meer aan de hand was.Voor zover ik weet, reed hij met een remap op de standaard ECU (nog steeds riskant tegenwoordig IMO), en reed hij vrij vaak 260 km/u plus op de snelweg, dus niet echt de beste unit om de betrouwbaarheid van de motor te bespreken.
Eens. Bolt-on upgrades en oem map, tenzij je graag risico's neemt.Wat me altijd verbaast aan motorschade in de GR Yaris is dat het altijd het hele blok verbrijzelt en de schade enorm is. Dit vereist altijd een enorme reparatie (enorm in de zin van extreem duur). Ik heb ooit motorschade gehad aan mijn voormalige RS3 8P. Een klassieke ringrichel? breuk. Ik kon het relatief goedkoop laten repareren door slechts één cilinder te "repareren" en de zuiger te vervangen.
Zo'n video triggert me enorm. Het was destijds (nerveus en financieel) enorm belastend voor me. Daarom ben ik nog steeds erg voorzichtig als het gaat om motortuning voor de Yaris. Tot nu toe heb ik alleen het uiterlijk, de ophanging en de uitlaat (HJS downpipe, Invidia OPF delete en uitlaat) veranderd en daar laat ik het voorlopig bij.
Ik wens Micha het allerbeste voor hem en zijn auto. Hij gaat er heel open en moedig mee om.![]()
Werkt het eigenlijk? Dat wil zeggen, als je problemen had met de ecu die in de noodloop ging bij hard remmen of met de juiste zijdelingse G-krachten... zijn die problemen dan verdwenen of geven logs aan dat alles in orde is?Nieuwe video over het oliecarter met schotten dat we in 2024 gaan gebruiken.
Misschien kan dat een paar motoren redden.