Toyota GR Yaris Forum banner
21 - 40 of 81 Posts
De connectoren en pinnen zijn gearriveerd, hopelijk heb ik ze nu niet nodig, aangezien ik ontdekt heb dat de bedrading al in de auto zit.

Nog geen update over de verwachte aankomsttijd van de interieurbekleding.

Definitely, and one of the reasons I got the convenience pack.
Zeker, om eerlijk te zijn, wou ik dat we de optie hadden om beide pakketten af fabriek te bestellen, niet dat er een echte reden is waarom je dat niet zou kunnen etc.

Persoonlijk vind ik de HUD niet handig, de lay-out is absoluut verschrikkelijk voor elke vorm van sportief rijden, maar het is prima om rond te cruisen, geen olietemperatuurweergave en de RPM's zijn bijna onmogelijk af te lezen, plus als je een polariserende bril draagt, blokkeren ze de HUD, zodat je hem niet kunt zien. Ik hoop echt dat iemand op een dag een manier uitvindt om aan te passen welke info hij weergeeft.

Het zou zo gemakkelijk zijn geweest om (zelfs alleen in de sport-/trackmodus) RPM-olietemperatuur en watertemperatuur weer te geven in plaats van een enorm kompas. :(

Persoonlijk vind ik de HUD niet nuttig, de lay-out is absoluut verschrikkelijk voor elke vorm van sportief rijden, maar het is prima om rond te cruisen, geen olietemperatuurweergave en de RPM's zijn bijna onmogelijk af te lezen, plus als je een polariserende bril draagt, blokkeren ze de HUD zodat je het niet kunt zien. Ik hoop echt dat iemand op een dag een manier uitvindt om aan te passen welke info het weergeeft.

Het zou zo gemakkelijk zijn geweest om (zelfs alleen in de sport/track-modus) RPM, olietemperatuur en watertemperatuur weer te geven in plaats van een enorm kompas. :(
Niet veel wat je kunt doen aan de polariserende bril, denk ik.

Maar met het aanpassen van de HUD, hebben niet veel mensen hier ze (althans in het VK), omdat de meeste mensen voor het circuitpakket gingen (neem ik aan). Hoe meer mensen er nu voor kiezen om ze te installeren, hoe groter de kans dat iemand erin slaagt om uit te vinden hoe ze beter kunnen worden aangepast.

Voor zover we weten, is er extra verborgen functionaliteit in de HUD die verdere aanpassing van wat wordt weergegeven mogelijk maakt. Het is een Panasonic-eenheid, dus wordt waarschijnlijk gebruikt in andere voertuigen van andere OEM's, dus er is waarschijnlijk een bredere community dan alleen GR Yaris/Toyota om te controleren of iemand dit type werk nog niet heeft gedaan.

Ik zal dit wat meer in detail kunnen bekijken zodra het in het voertuig zit. Door de documenten op TechDoc te lezen, is er een lange lijst met functies die de HUD ondersteunt, en voor functies zoals navigatie en kompasrichting worden ze als optioneel vermeld ("if fitted"). Dus in mijn situatie, gaat het een kompas weergeven, aangezien mijn voertuig niet is uitgerust met navigatie, wat gaat het in plaats daarvan weergeven... niet zeker.?

Ik zal dit wat gedetailleerder kunnen bekijken zodra het in de auto zit. Door de documentatie op TechDoc te lezen, is er een lange lijst met functies die de HUD ondersteunt, en voor functies als navigatie en kompasrichting worden ze als optioneel vermeld ("if fitted"). Dus, in mijn situatie, gaat het een kompas weergeven, aangezien mijn auto niet is uitgerust met navigatie, wat gaat het in plaats daarvan weergeven... weet het niet zeker.?
Dat is de plek waar de LTA wordt getoond, d.w.z. de rechterkant. Als je dat uitschakelt, is het gebied leeg, tenminste bij mij...

Ik vind de HUD prettig, zelfs bij snel rijden. Ik hoef niet echt een toerenteller te zien, ik kan de motor horen en de begrenzer is heel duidelijk als je te hoog komt. De snelheidinfo is geweldig op echte wegen en dat geldt ook voor de navigatie (aan de rechterkant). Zou ik graag olietemperatuur en -druk of boost daar willen hebben, ja... maar voor nu is het beter dan heimelijke blikken op het dashboard voor snelheidinfo als je snel op de weg rijdt.

Dat is de plek waar de LTA wordt weergegeven, d.w.z. de rechterkant. Als je dat uitschakelt, is het gebied leeg, tenminste bij mij...

Ik vind de HUD leuk, zelfs voor snel rijden. Ik hoef geen toerenteller te zien, ik kan de motor horen en de begrenzer is heel vocaal als je te hoog komt. De snelheidinfo is geweldig op echte wegen en dat geldt ook voor de navigatie (aan de rechterkant). Zou ik daar olietemperatuur en -druk of boost willen hebben, ja... maar voor nu is het beter dan heimelijke blikken op het dashboard voor snelheidinfo als je snel op de weg rijdt.
Wat is RHS sorry?

Niet veel dat je kunt doen aan de gepolariseerde glazen, denk ik.

Maar met het aanpassen van de HUD, hebben niet veel mensen hier (althans in het VK) ze, aangezien de meeste mensen voor het circuitpakket gingen (neem ik aan). Hoe meer mensen er nu voor kiezen om ze te installeren, hoe groter de kans dat iemand erachter komt hoe ze beter aangepast kunnen worden.

Voor zover we weten, is er extra verborgen functionaliteit in de HUD die verdere aanpassing van wat wordt weergegeven mogelijk maakt. Het is een Panasonic-eenheid, dus wordt waarschijnlijk in andere voertuigen van andere OEM's gebruikt, dus er is waarschijnlijk een bredere community dan alleen GR Yaris/Toyota om te controleren of iemand dit type werk niet al heeft gedaan.

Ik zal dit wat meer in detail kunnen bekijken zodra het in het voertuig zit. Door de documenten op TechDoc te lezen, is er een lange lijst met functies die de HUD ondersteunt, en voor functies zoals navigatie en kompasrichting worden ze als optioneel vermeld ("if fitted"). Dus in mijn situatie, gaat het een kompas weergeven, aangezien mijn voertuig niet is uitgerust met navigatie, wat gaat het in plaats daarvan weergeven... weet het niet zeker.?
Als je het centrale lcd in het instrumentenpaneel bekijkt, is er een van de menu's die een functioneel kompas toont (zelfs in circuitpakketauto's). Aangezien de HUD fungeert als een uitbreiding van het instrumentenpaneel, vermoed ik dat het die gegevens ophaalt van waar het instrumentenpaneel ze ook ophaalt, dus waarschijnlijk geen navigatie nodig daarvoor :(

Als je het middelste lcd in het instrumentenpaneel controleert, is er een van de menu's die een functioneel kompas toont (zelfs in auto's met een circuitpack). Omdat de HUD fungeert als een uitbreiding van het instrumentenpaneel, vermoed ik dat het die gegevens ophaalt van waar het paneel ze ook ophaalt, dus waarschijnlijk geen navigatie nodig voor dat :(
Ik heb geen enkele vorm van kompas in mijn auto die ik kan zien, ik nam aan dat het van de navigatie-ECU kwam.

Trimdelen zijn aangekomen en zien er allemaal goed/correct uit :)

Ik heb nu ook een Nav ECU gekocht van een ander lid hier, dus de onderdelen daarvoor besteld.
Zodra ze zijn aangekomen, zal ik beide tegelijk installeren, dus ik wacht tot die tijd met het strippen van het dashboard.

Image

Image

Image

Image

Image

Wat waren de totale kosten van de HUD-onderdelen?
£337,24 incl. btw voor alle sierstukken, heb een paar lokale dealers gebeld en beiden gaven dezelfde prijs.
De HUD zelf was een "goedkope" unit die vanuit Australië werd verzonden, ongeveer £300 totale kosten (stukprijs, valutaconversie, levering, invoerkosten etc.).

Ter vergelijking: ik kreeg een offerte van £1154,89 incl. btw, alleen al voor de HUD van een lokale dealer.

Factuur voor sierdelen hieronder:
Image

Ik ben dol op dit draadje, houd ons op de hoogte van je vorderingen.

(En het is niet omdat ik een HUD nodig heb, ik heb er een, ik vind het gewoon geweldig dat je dit werk doet en weet wat je doet, dus het is geweldig om naar te kijken!)

Alle onderdelen zijn gearriveerd, zouden dit weekend alles moeten passen, hopelijk probeer ik een video te maken van het strippen, installeren en weer in elkaar zetten (maar geen beloften).

Ik had een vierdeurs YARIS besteld. Het is een GR-pakket. Maar Toyota annuleert de installatie van de HUD voor de nieuwe bestelling. Denk je dat het ook met een vierdeurs YARIS kan werken?

21 - 40 of 81 Posts