Toyota GR Yaris Forum banner

Gałka zmiany biegów GRMN

593 views 8 replies 5 participants last post by  Crystal22  
#1 ·
Czy ktoś zainstalował gałkę zmiany biegów GRMN i stwierdził, że jest znacznie lżejsza od oryginalnej?

Zainstalowałem jedną w moim Gen 2, a oryginalna gałka musiała ważyć 500 g, więc zastanawiałem się, czy gałka Gen 1 jest taka sama i jaki efekt da założenie lżejszej.

Z oryginalną zauważyłem, że podczas ostrego pokonywania zakrętów wybierała 5. bieg zamiast 3. przy pchnięciu drążka bezpośrednio do przodu, więc mam nadzieję, że to może pomóc rozwiązać problem, a może mocowania skrzyni biegów/silnika są zbyt miękkie.

Czy ktoś jeszcze tego doświadczył?

Mat
 
#4 ·
Również zamieniłem standardowe pokrętło zmiany biegów na GRMN i byłem zaskoczony różnicą w wadze! Nie zauważyłem żadnych różnic poza tym, że podoba mi się Alcantara i ładnie wygląda. Prawdopodobnie trochę lżejszy do przerzucania biegów. Nie jestem pewien, jak skuteczne byłoby to w skarpecie, gdybyś wdał się w bójkę w barze! Zmieniłem standardowe mocowanie momentu obrotowego na fioletowy tuleję Airtec. Zauważalna różnica... Na eBayu jest na sprzedaż żółte mocowanie tulei Airtec za 135 funtów lub oferty. Myślę, że 100 funtów powinno wystarczyć. Link tutaj
 
#6 ·
Dzięki, czy uważasz, że Purple Airtech jest znacznie głośniejszy od żółtego?

Mat
Szczerze mówiąc, nie wiem, bo od razu przeszedłem do fioletowego… Jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma! Nie sądzę, żeby była duża różnica między nimi. Ponieważ nie mam tylnych siedzeń i jeżdżę z Akrapoviciem, hałas i wibracje są częścią doświadczenia jazdy 😂

Mogę zagwarantować, że standardowy już będzie rozszczepiony...
 
#7 ·
Mam lekkie pokrętło z alcantary, zdecydowanie sprawia, że zmiana biegów jest 'mniej dopracowana', sprawia, że ​​jest trochę tańsza i trochę bardziej szorstka, nie tak płynna i solidna jak standardowe ciężkie pokrętło. (ale mi się podoba!!) Gdyby samochód był standardowo wyposażony w lekkie pokrętło, a ciężkie pokrętło było dostępne jako akcesorium, wiesz, że ludzie mówiliby: "o tak, ważone pokrętło poprawia zmianę biegów, o wiele płynniejszą i bardziej solidną!"!!!
 
#8 ·
Mam lekki gałkę alcantara, zdecydowanie sprawia, że zmiana biegów jest 'mniej dopracowana', sprawia, że ​​jest trochę tańsza i trochę bardziej szarpana, nie tak płynna i solidna jak standardowa ciężka gałka. (ale mi się podoba!!) Gdyby samochód był standardowo wyposażony w lekką gałkę, a ciężka gałka była dostępna jako akcesorium, wiesz, że ludzie powiedzieliby "o tak, obciążona gałka poprawia zmianę biegów, o wiele płynniejszą i bardziej solidną!" !!!
To jest takie prawdziwe! :D