Toyota GR Yaris Forum banner
141 - 160 of 226 Posts
Absolute onberispelijke klantenservice. De man heeft net mijn torsiesteun laten zien om me de bus te laten zien. Hij is inderdaad versleten en is losgekomen van de omgeving. Hij gaat een volledig nieuwe steun bestellen en dan mijn inzetstukken erin plaatsen als ik terugkom, want hij zei dat dat een verstandig idee zou zijn om de nieuwe te beschermen. Blij om een gelijkgestemde auto-enthousiast te ontmoeten die verstand heeft van auto's... (y) :giggle: (y) Ik ben door de jaren heen door Ford en Mercedes afgewimpeld, maar de klantenservice van Toyota is fantastisch en ik wou dat ik door de jaren heen meer auto's van hen had gekocht! :)

Net mijn gele bus gemonteerd. De oude, hoewel niet gespleten, kwam los van de zijkanten, dus ik was er net op tijd bij. Maar na 1200 mijl is dat behoorlijk slecht!
Om eerlijk te zijn, ik merk niet veel verschil, dus misschien was ik er vroeg bij, maar het had toch snel aandacht nodig.

Heb eindelijk mijn zwarte Whiteline-inzetstukken gratis laten monteren door Toyota (wat erg aardig van ze was, omdat ze toch meer wilden leren over het probleem met de bus), en ja, er is een klein beetje trilling als de auto stilstaat, maar dat is de compromis voor de auto die weer strak is als je doorrijdt, dus het was de kleine trip naar mijn dealer vanochtend waard! :giggle: Als het na verloop van tijd weer waardeloos begint te voelen, koop ik gewoon een volledige Hardrace-koppelsteun en gooi ik de standaard weg, maar ik heb deze alleen laten monteren omdat ik ze al sinds de allereerste groepsactie 18 maanden geleden in het dashboardkastje heb liggen lol... :ROFLMAO: (y)

Heb maandag mijn Airtec-koppelsteun laten monteren en ja, het maakte een enorm verschil voor de versnellingskeuze. Hij schakelt zoveel mooier en de auto lijkt ook stabieler, maar de trillingen zijn verschrikkelijk. Het is ook de gele steun, de paarse moet ondraaglijk zijn omdat hij stijver is, denk ik. Ik ga hem verwijderen en verkopen, want ik heb ook wat Whiteline-inzetstukken om te proberen. Ik zal hem zelf vervangen, want ik heb hem bij de service door Toyota laten vervangen en het kostte me 75,00. Oeps, zonde van het geld.

Ja, het soepele stationair draaien is nu een beetje wiebelig, maar ik zal het na een tijdje niet meer merken, net als mijn RS een Hardrace-koppelsteun heeft die je botten doet schudden, maar ik merk het niet meer LOL! o_O :ROFLMAO: Ja, probeer de inzetstukken, want het zou iets draaglijker kunnen zijn... :unsure: Oh, dat is balen dat ze zoveel hebben gerekend, want het zijn maar een paar bouten als je eronder ligt!! o_O :cautious: (n)

Ja, het soepele stationair draaien is nu een beetje wiebelig, maar ik zal het na een tijdje niet meer merken, zoals mijn RS een Hardrace-koppelsteun heeft die je botten doet schudden, maar ik merk het niet meer LOL! o_O :ROFLMAO:
Ja, probeer de inzetstukken, want het is misschien iets draaglijker... :unsure:
Oh, dat is balen dat ze zoveel hebben gerekend, want het zijn maar een paar bouten als je eronder zit!! o_O :cautious: (n)
Ja, ik was een beetje teleurgesteld in ze, want je hebt gelijk, het is gemakkelijk en snel te vervangen.

Die gele Airtec-armen zijn enorm populair en ik heb geen klachten gehoord. Persoonlijk zou ik alle bouten losdraaien en correct opnieuw aandraaien, om te zien of het wat soepeler loopt.

Discussion starter · #153 ·
Toyota-werkplaatsen zuigen meestal, dat is wat hij zegt. Alle varianten van vervangende armen zullen waarschijnlijk hard zijn. Een inzetstuk is het beste compromis en ik zal blijven pleiten voor de zwarte Powerflex als de beste allround oplossing. Trilt helemaal niet veel, maar geeft de stevigheid die we zoeken. Ook super goedkoop!

Helaas lijkt de training die sommige autotechnici krijgen letterlijk alleen eenvoudige servicebeurten te omvatten en kunnen ze worstelen met zaken als het opsporen van fouten of het monteren van aftermarket-onderdelen. Veel van de meer enthousiaste doe-het-zelvers op deze forums bezitten meer kennis van de Yaris dan Toyota zelf. Je kunt beter een goede lokale, onafhankelijke garage gebruiken.

Discussion starter · #155 ·
En daarom doe ik precies dat. Onafhankelijke garage die de auto niet kent, maar erop vertrouwt dat ik elk detail ken als ik de auto voor werk aflever, van alle soorten en maten. Tot nu toe erg blij nadat ik Toyota en hun oplichtingspraktijken met garantie-extortie en eindeloos gebrekkig werk heb verlaten.

Helaas lijkt de training die sommige autotechnici krijgen letterlijk alleen eenvoudige servicebeurten te omvatten en kunnen ze worstelen met zaken als het opsporen van fouten of het monteren van aftermarket-onderdelen. Veel van de meer enthousiaste doe-het-zelvers op deze forums bezitten een grotere kennis van de Yaris dan Toyota. Je kunt beter een goede lokale, onafhankelijke garage gebruiken.
Ja, heel erg dit, de medewerkers van mijn dealer, met één opmerkelijke uitzondering, spreken echt geen Enthousiast!
Als ik me geen zorgen zou maken over de goodwill van de dealer met betrekking tot potentiële garantieproblemen, zou ik niets met ze te maken willen hebben!
Dat gezegd hebbende, de ene garantieklus die ik had, werd zonder problemen gedaan.

Vorige week heb ik de DNA fast road mount laten monteren en hij is perfect voor mijn dagelijkse bestuurder.
Ik zou zeggen een minuscule toename van NVH bij stationair toerental, maar dat is het enige nadeel en om eerlijk te zijn is het nauwelijks merkbaar en meer een herinnering aan de 3-cilinder brom.
Na eerder de hardrace mount te hebben geprobeerd die verschrikkelijk was en de Powerflex geel die goed was, is deze DNA mount briljant.
Enorm bedankt aan spirited, MarkoS en Yaris San die me geweldig advies hebben gegeven.

Helaas moest ik 2 maanden wachten tot de mount arriveerde en het kostte £275 dus niet de goedkoopste maar ik ben overtuigd.
Elke cent waard voor het positieve verschil dat het heeft gemaakt voor de rijervaring.

141 - 160 of 226 Posts