Toyota GR Yaris Forum banner
161 - 180 of 226 Posts
geef het een paar honderd mijl, dan zou het wat moeten settelen
Ja, ik ben uit geweest om te rijden voor mijn weekendrit en ja, het is behoorlijk gesetteld. Het trilt alleen bij een koude start en is prima bij stationair toerental als het warm is. Tijdens het rijden is er maar één punt waarop het trilt, en dat is rond de 1300 tot 1500 tpm en het is nu niet zo erg. Het heeft een enorm verschil gemaakt voor de auto, de versnellingswisselingen gaan zoveel soepeler en de voorkant lijkt gewoon solide te zijn. Ik heb in woede een nieuwe dna-steun besteld, maar ik denk dat ik die nu niet meer nodig heb, deze airtec lijkt goed te zijn.

Discussion starter · #162 ·
Ik ben benieuwd welk onderdeel op de GR Corolla zit, want niemand heeft ooit slordige versnellingsbakposities of aandrijflijn bewegingen in verband met die auto genoemd. Ze moeten het onderdeel wel veranderd hebben of dichter rubber gebruiken. Het zijn vast niet dezelfde onderdeelnummers!

Net de powerflex zwarte koppelsteun inzetstuk gemonteerd, eens met OP, geen merkbare extra NVH. Heeft iemand de zwarte serie bovenste motor- en versnellingsbaksteunen gemonteerd - d.w.z. de volledige set - en zo ja, hoe is de NVH? Denk dat ik nu de volledige set ga monteren.

Ik heb een zwart bovenwerk, gecombineerd met dna road torque (midden tussen zwart en geel) en een gele onderste inzet. Er is merkbare nvh in stationair, bij lage toeren met airco aan, maar het kan me niet schelen want het is het waard 😉

Ik heb een zwart bovenstuk, gecombineerd met dna road torque (midden tussen zwart en geel) en een gele onderste inzet. Er is merkbare nvh in stationair, bij lage toeren met airco aan, maar het kan me niet schelen want het is het waard 😉
Ik heb net de Powerflex bovenste motor- en versnellingsbaksteun in geel besteld. Zal terugkoppelen zodra ik ze heb gemonteerd met de zwarte serie koppelsteuninzet.

Net de powerflex zwarte koppelsteun insert gemonteerd, eens met OP, geen merkbare extra NVH. Heeft iemand de zwarte serie bovenste motor- en versnellingsbaksteunen gemonteerd - d.w.z. de volledige set - en zo ja, hoe is de NVH? Ik denk dat ik nu de volledige set ga monteren.
Ik heb alle powerflex inserts in zwart - alleen de onderste koppelsteun maakte echt een verschil.

De onderste koppelsteun verandert echt de manier waarop de auto aanvoelt, stabieler in alle gebieden, schakelen gaat nauwkeuriger, wegrijden gaat soepeler en directer, de auto is stabieler in het midden van de bocht bij het veranderen van richting met en zonder gas. Ik zou het moeilijk vinden om veranderingen te identificeren nadat de motor- en versnellingsbaksteunen waren toegevoegd. Ik heb een rechte pijp, dus heb nooit extra NVH opgemerkt :devilish:

Istiban

Eerlijk is eerlijk, vriend, hier ook rechtstreeks door de pijp. **** it, dan kan het net zo goed helemaal zwart zijn 😂

Update:

Nou........ dat is jammer. Mijn witte zwarte inzetstukken hebben alles ongeveer 500 mijl aangescherpt en ik was weer dol op de auto, maar nu is er al die vervelende beweging terug tijdens het schakelen... :rolleyes:
Samen met de vervelende stationaire trillingen kan ik net zo goed helemaal los gaan... o_O Dus ik ben op zoek naar een hardrace-koppelsteun! :LOL:
Ik heb altijd een aftermarket koppelsteun gehad op mijn laatste 4 gemodificeerde auto's, maar ik hoopte dat ik deze GR Yaris helemaal niet hoefde aan te raken, maar goed... :giggle:

Ik heb de Airtec Purple geïnstalleerd. Na de installatie merkte ik ook dat de auto soms erg luid "ratelde" bij stationair draaien, maar ik kon ermee leven, zelfs als het een beetje luidruchtig was.
Een week geleden merkte ik dat de achterste nummerplaat niet goed bevestigd was (de lijm had aan de onderkant niet gehouden).
Nieuwe plakband toegevoegd, nu is het geratel verdwenen, alleen de trillingen blijven over.

Misschien is een van de andere steunen kapot?
Ja, ik zal misschien de andere bussen tegelijkertijd laten doen... :unsure:

Ik heb de Airtec Purple geïnstalleerd. Na de installatie merkte ik ook dat de auto soms erg luid "ratelde" bij stationair draaien, maar ik kon ermee leven, zelfs als het een beetje luidruchtig was.
Een week geleden merkte ik dat de achterste nummerplaat niet goed vastzat (de lijm had aan de onderkant niet gehouden).
Nieuwe plakband toegevoegd, nu is het geratel weg, alleen de trillingen blijven over.
Oh ja, die van de nummerplaat heb ik al vroeg in het bezit ontdekt! o_O ...Ik moest plakpads achter de plaat aan beide uiteinden plaatsen om het trillen bij het accelereren te stoppen! o_O

Ik heb onlangs alle 3 de gele Powerflex-inzetstukken geïnstalleerd.
mijn 2 cent voor het product:
1e Ik heb de koppelsteun aan de onderkant geïnstalleerd. Na wat onderzoek lijkt het erop dat het inzetstuk bovenop moet zitten. dus moest het opnieuw doen. het wordt geleverd met 0 instructies
🤷‍♂️

Het ontwerp van het motorsteuninzetstuk met de dunne tie-wrap is een grap. Ik heb de meegeleverde tie-wrap vastgezet met een andere tie-wrap. Deze steun ondersteunt het grootste deel van het gewicht van de motor + transmissie, dus ik denk dat het een zeer tijdelijke oplossing is. Ik ga voor een roestvrijstalen tie zodra de plastic ties knappen. maar op de lange termijn is er misschien een betere aftermarket-oplossing beschikbaar?

De transmissiesteun was een beetje lastig te installeren, wat me een beetje zorgen baart, is dat de schroefgaten van de beugel behoorlijk wat beweging toelaten, dus ik weet niet zeker of ik de motor/transmissie in een “ideale” hoek heb vastgedraaid, omdat deze heen en weer beweegt bij ondersteuning met een krik van onderaf
🤔

Al met al ben ik zeer tevreden met de verbetering die de auto voelt. Ik koos voor PF geel omdat ik de auto meestal als dagelijks gebruik met af en toe trackdays. Stationair draaien is er iets meer trilling, over dwarsrichels rijden voelt ook wat harder aan, maar de voordelen van schakelverbetering en acceleratiegedrag zijn het waard
Image

Image

Ik heb mijn airtec al een tijdje en het is een beetje zachter geworden en het is nu uitstekend.
Om eerlijk te zijn, uit mijn onderzoek op de twee forums. De meeste mensen hebben de airtec. 70% van de berichten lijken van mensen te komen die zeggen dat ik een airtec heb... Ik associeer ze gewoon te veel met intercoolers, maar als het werkt, werkt het lol! :LOL: o_O 😁

161 - 180 of 226 Posts