Ik weet dat ik veel beweringen heb gelezen over het vervangen van de koppelsteun en polybush-inzetstukken (Powerflex) blabla, had niet gedacht dat het ZO'N enorm verschil zou maken. Eigenlijk veel meer dan verwacht, ik ben compleet geschokt! En daarin teleurgesteld in Toyota voor het gebruik van de OEM-koppelsteun, neemt ZO veel van het rijgevoel en vooral het schakelgevoel weg. Ook zeggen alle mensen altijd "Koppelsteun al versleten" en hebben ongelijk, zonder drama te willen veroorzaken of met de vinger te wijzen. Het is zo ontworpen, wat nog ergerlijk is. Alle nieuwe steunen zien er na X kilometers zo uit als de onze.
Ik ben voor de zwarte Powerflex-inzet gegaan, zag geen reden om voor geel te gaan, aangezien de rubberachtige rand blijft bestaan bij het plaatsen in de standaard rubberen steun.
Ik kon het verschil niet geloven toen ik van de werkplaatshelling wegreed en daarna naar huis reed. Binnen 10 meter, schakelen van de eerste naar de tweede versnelling en vooral bij hoge toeren op/neer schakelen, het is compleet strak, soepel, solide en ZO bevredigend! Schakelen in (niet te scherpe) bochten bij 4.000 tpm om de beweging van het ding te proberen, over verkeersdrempels rijden en schakelen als je er bovenop zit terwijl de auto nog klimt/eraf komt, 100% stijf en soepel. Waarom kwamen onze auto's hier niet zo vandaan? Ik heb al zo vaak gedacht "De auto is geweldig in zoveel opzichten, maar de schakelactie en het motortrillen zijn behoorlijk slecht", heb zelfs een keer last gehad van tandwielgeruis!
Maar nu is het letterlijk veranderd in een Type R-versnellingsbak. Dus ja, de versnellingsbak zelf is geweldig en prima in alle opzichten, de keuze voor de standaard koppelsteun is ongelooflijk slecht. Het rubberachtige gevoel van weerstand bij het proberen te schakelen of van de 2e naar de 1e versnelling gaan, is ook volledig verdwenen (natuurlijk). Het is zo opgelost, ik kan het niet vaak genoeg zeggen!
Ik zal objectief zijn; Geen extra trillingen of NVH voor zover ik kan beoordelen, maar als die er zijn, worden ze waarschijnlijk vermomd door mijn aangepaste standaard uitlaat, die wel wat NVH en borrelende trillingen bij stationair toerental toevoegt. Zie geen reden waarom het plotseling zou moeten gaan trillen en schudden vanwege deze inzetstukken, uiteindelijk zit de rubberen bus (oem) nog steeds tussen de polybush en het stalen frame van de koppelsteun.
Mam, dit is een van die rook-sigaren-in-vreugde-momenten! Als ik had geweten dat het verschil ZO groot was, had ik een polybush-inzet gekocht op weg om de auto op te halen! Geen plannen om de motorsteunen te veranderen of te modificeren. Dit is perfect wat mij betreft!
Ik ben voor de zwarte Powerflex-inzet gegaan, zag geen reden om voor geel te gaan, aangezien de rubberachtige rand blijft bestaan bij het plaatsen in de standaard rubberen steun.
Ik kon het verschil niet geloven toen ik van de werkplaatshelling wegreed en daarna naar huis reed. Binnen 10 meter, schakelen van de eerste naar de tweede versnelling en vooral bij hoge toeren op/neer schakelen, het is compleet strak, soepel, solide en ZO bevredigend! Schakelen in (niet te scherpe) bochten bij 4.000 tpm om de beweging van het ding te proberen, over verkeersdrempels rijden en schakelen als je er bovenop zit terwijl de auto nog klimt/eraf komt, 100% stijf en soepel. Waarom kwamen onze auto's hier niet zo vandaan? Ik heb al zo vaak gedacht "De auto is geweldig in zoveel opzichten, maar de schakelactie en het motortrillen zijn behoorlijk slecht", heb zelfs een keer last gehad van tandwielgeruis!
Maar nu is het letterlijk veranderd in een Type R-versnellingsbak. Dus ja, de versnellingsbak zelf is geweldig en prima in alle opzichten, de keuze voor de standaard koppelsteun is ongelooflijk slecht. Het rubberachtige gevoel van weerstand bij het proberen te schakelen of van de 2e naar de 1e versnelling gaan, is ook volledig verdwenen (natuurlijk). Het is zo opgelost, ik kan het niet vaak genoeg zeggen!
Ik zal objectief zijn; Geen extra trillingen of NVH voor zover ik kan beoordelen, maar als die er zijn, worden ze waarschijnlijk vermomd door mijn aangepaste standaard uitlaat, die wel wat NVH en borrelende trillingen bij stationair toerental toevoegt. Zie geen reden waarom het plotseling zou moeten gaan trillen en schudden vanwege deze inzetstukken, uiteindelijk zit de rubberen bus (oem) nog steeds tussen de polybush en het stalen frame van de koppelsteun.
Mam, dit is een van die rook-sigaren-in-vreugde-momenten! Als ik had geweten dat het verschil ZO groot was, had ik een polybush-inzet gekocht op weg om de auto op te halen! Geen plannen om de motorsteunen te veranderen of te modificeren. Dit is perfect wat mij betreft!