Toyota GR Yaris Forum banner
101 - 120 of 317 Posts
Geweldige thread, benieuwd om de mijne medio maart te krijgen en direct voor wat bescherming te gaan.

Is het iemand opgevallen dat er rubberen stoppen ontbreken in de bodemplaat of dorpel? Ik herinner me een pagina van een tijdje terug hierover, maar niet op dit forum.?

Bedankt! Matt
 
Uit interesse, wat is de rechtvaardiging om geld hieraan uit te geven? Vermoedelijk is de carrosserie beschermd, zelfs als het alleen de lak etc. is en auto's hebben de neiging om niet te roesten zoals vroeger en zonder ondercoating etc.

Ik bekritiseer niemand die dit doet en zal het misschien zelf wel doen met een beetje bewijs dat het nodig is. Klaar voor een beetje vereist preventief onderhoud
Voor mij persoonlijk, aangezien ik van plan ben mijn auto voor de duur te houden.
Het is m
 
Hallo. Geweldige thread, om mijn ervaring met Bilt Hamber toe te voegen.
Ik heb Dynax UC, Dynax UB en Dynax S50 gebruikt op een reeks van mijn werkmachines en vrachtwagens. Ook de roestversteviger/converter producten, hoewel niet nodig voor de GRY hopelijk!
Dynax UC (helder) is best goed om overal te spuiten, waarbij je remmen/banden etc. vermijdt. Maar moet zeker worden aangevuld, misschien twee keer per jaar. De spuitbussen zijn van goede kwaliteit en de applicatie is niet rommelig. Het is pas 'plakkerig' als het is opgedroogd. Ik zou zeggen dat 2 x bussen alle wielkasten en het achterste ophangingsgebied zouden doen.
Dynax UB is zwart en iets dikker dan UC. Goed op de eigenlijke rails, subframe en dorpels, hoewel ik alles wat mechanischer is zou vermijden, waar op een gegeven moment aan gewerkt moet worden. Nogmaals, met behulp van de spuitbus is het een zeer nauwkeurige applicatie en kun je in lagen opbouwen waar een dikkere dekking nodig is. Om veilig te zijn, zou ik zeggen dat een lichte touch-up eenmaal per jaar verstandig zou zijn. Ga waarschijnlijk voor 3 x bussen.
Dynax S50 - zeer plakkerige bruine spuitwas alleen voor holtes. Ik heb mijn auto nog niet, dus ik weet niet zeker of dit van toepassing is, maar hoogstwaarschijnlijk wel ergens.
Met deze producten is het belangrijk om de druk enigszins te verlagen (indien mogelijk) bij het gebruik van een hogedrukreiniger, omdat het kan worden verschoven/afgewassen.

Ik ben een fan van deze plakkerige wasproducten en het is duidelijk wat er aan de hand is, geen vocht dat zich ophoopt onder afgedichte oppervlakken etc. als er was op zit, is het beschermd!
Maar het zou goed besteed geld zijn om een specialist een goede klus te laten klaren, daar ben ik zeker van.
Andere producten zijn verkrijgbaar, alleen mijn ervaring met de BH-spullen!
 
Dat is echt nuttig @TreborGR - Ik heb net een nieuwe hogedrukreiniger gekocht en ik vroeg me af of deze behandelingen er gewoon zouden afblazen.

En interessant om te horen dat je suggereert dat de Dynax UC waarschijnlijk moet worden bijgevuld - ik wist niet zeker of dat het geval zou zijn of niet.

De S50-wax is misschien goed onder de boogafdekkingen, in de dorpels etc.?

Bedankt!
 
Dat is echt nuttig @TreborGR - Ik heb net een nieuwe hogedrukreiniger gekocht en ik dacht erover na of deze behandelingen er gewoon zouden afblazen.

En interessant om te horen dat je suggereert dat de Dynax UC waarschijnlijk moet worden bijgevuld - ik wist niet zeker of dat het geval zou zijn of niet.

De S50-wax is misschien goed onder de boogafdekkingen, in de dorpels etc.?

Bedankt!
Ik zou graag willen denken dat de boogafdekkingen hun werk goed doen om het weer buiten te houden. Trek ze terug op mijn 21 jaar oude amazon, en het is als nieuw daarachter, maar het hangt er maar net vanaf.
Maar ja, de S50 kan echt overal heen, waar het niet gezien wordt en niemand in de weg zit. Vaak hebben de rails (holle stalen sectie van eind tot eind) afvoergaten die ook vocht binnen kunnen laten, uiteraard, het nemen van de lange lans en het spuiten van S50 daarin is een must.
 
Voor mij persoonlijk, aangezien ik van plan ben mijn auto voor de duur te houden.
Het is m
Lol, ik was niet klaar!?‍♂

Echt voor mij is het gewoon dat ik niet wil dat de ophangingscomponenten over een paar jaar allemaal bruin/oranje worden met oppervlakteroest, het ziet er armoedig uit, aangezien de rest van de auto mint zal zijn.

Ik ben er zeker van dat de kwaliteit van het metaal dat voor de vloer en dorpels wordt gebruikt, zeer goed is, en ik kan een bepaalde hoeveelheid holtewas in verschillende gebieden vanaf de fabriek injecteren.

Het zou echt een persoonlijke zaak voor iedereen zijn.

Maar ik ben van plan de mijne te houden, als andere eigenaren niet van plan zijn hun auto langer dan een paar jaar te houden, dan kan ik begrijpen waarom ze zich niet zouden bekommeren om bescherming.
 
Als medewerker van Toyota wil ik hier een opmerking aan toevoegen. Dat is dat de onderkant van de GR Yaris er niet anders uitziet dan de onderkant van de Corolla die ik heb. Er wordt veel PVC-naadafdichting gebruikt en alle carrosseriepanelen zijn gedompeld om te beschermen tegen corrosie. Uiteraard kan alles verder worden beschermd als de individuen dat wensen, maar het verschilt niet van andere modellen die ze produceren.
 
Als ik voor Toyota werk, wil ik hier een opmerking aan toevoegen. Dat is dat de onderkant van de GR Yaris er niet anders uitziet dan de onderkant van de Corolla die ik heb. Er wordt veel PVC-naadkit gebruikt en alle carrosseriepanelen worden gedompeld om te beschermen tegen corrosie. Uiteraard kan alles verder worden beschermd als de personen dat wensen, maar het verschilt niet van andere modellen die ze produceren.
En dit wil ik graag begrijpen voor de kosten versus het risico.

Ik ben ook van plan de auto 5 jaar of langer te houden, dus ik ben er graag voor als het echt nodig is.

Ik zie echter niet veel roestige 7 jaar oude Toyota's daar. Of 10 jaar en ouder wat dat betreft. Het zijn notoir robuuste auto's, nietwaar?

Voelt alsof het een probleem oplost dat er niet is, maar ik ben graag bereid om te laten zien dat het zeker een probleem is, want ik zou er liever iets aan laten doen als dat zo is.
 
Als medewerker van Toyota wil ik hier een observatie toevoegen. Dat is dat de onderkant van de GR Yaris er niet anders uitziet dan de onderkant van de Corolla die ik heb. Er wordt veel PVC-naadafdichting gebruikt en alle carrosseriepanelen worden gedompeld om te beschermen tegen corrosie. Uiteraard kan alles verder worden beschermd als de individuen dat wensen, maar het verschilt niet van elk ander model dat ze produceren.
Bedankt voor die Toyota-kennis.

"Niet anders" - geldt dat voor alle zwart gelakte geperste stalen componenten: ophanging, chassis etc.?
"Gedompeld" als in geschilderd of gegalvaniseerd?
 
Ik zou erg verrast en teleurgesteld zijn als de GRY niet dezelfde bescherming zou hebben als andere Toyota's in het assortiment. Ik ga niet hetzelfde verwachten als bijvoorbeeld een Land Cruiser (weet niet zeker of dat sowieso anders is). Ik zal het een snelle doe-het-zelf ACF50 geven zoals anderen hier, maar ik zou graag willen weten of ik er extra nauwkeurig mee moet zijn. Want ik wil liever niet nauwkeurig zijn :oops:
 
Ik zou erg verrast en teleurgesteld zijn als de GRY niet dezelfde bescherming zou hebben als andere Toyota's in het assortiment. Ik verwacht niet hetzelfde als bijvoorbeeld een Land Cruiser (weet niet zeker of dat sowieso anders is).
Ik zal het een snelle doe-het-zelf ACF50 geven zoals anderen hier, maar ik zou graag willen weten of ik er extra anal over moet zijn. Want ik wil liever niet anal zijn :oops:
Ik denk dat het er echt van afhangt waar je woont en de auto rijdt. Hier in het zuiden van Duitsland vind je in de winter veel zout op de wegen. Vooral in de bergen waar ik voornamelijk met de auto rijd. Extra bescherming van de onderkant en de chassisdelen is hier onmisbaar als je van plan bent de auto langer te rijden.
 
Daarom laat ik de mijne doen zodra ik de auto heb. CSK doet hun top Dinitrol-behandeling voor ÂŁ460 + btw. Ik zal mijn Focus RS 2017, een auto van 5000 mijl, die slecht was van onderen, nooit vergeten
hmm net gekeken https://www.cskautomotive.co.uk/the-rust-prevention-centre/
zeker alleen fase 1 is vereist op een nieuwe auto. dus misschien maar ÂŁ180,00. aangezien ik ook lokaal ben, ben ik in de verleiding.

maar ik wil dat zwarte stroperige spul niet.
 
101 - 120 of 317 Posts